Všichni budeme Yahoo!
Měl bych si připravit novou šablonu Bloku pro Wordpress, jinak budu beznadějně pozadu. Atlas kopíruje Yahoo, Centrum taky, to by v tom byl čert, abych Yahoo neudělal i z Bloku. Ale Centrum oproti Atlasu boduje – takhle zprasit logo, to muselo napadnout nejmíň celou Drtinovu ulici včetně Stratosféry. Více log s odlesky! Plochá loga jsou fádní a zastaralá!
Opravdu nedokážou české portály vymyslet nic vlastního?
komentář od mavater
hmm a já si zrovna říkal jaký hezký design to atlas připravuje, kouknu na yahoo a fakt, co nevidim, inspirace je jasná :-/
Posted on 28.8.2006 at 22.36
komentář od e-Jirka
S tim centrumackym logem totalne souhlasim. A zvlast ta tvoje hlaska kde ten napad vzesel me pobavila :-)
Tak ale ted vazne. Jo to kopie a je to blby, nicmene jsem zvedavy, jak si portaly poradi. A kdyz jsme u toho, je nejaky cesky portal co yahoo nekdy nekopiroval?
Posted on 28.8.2006 at 22.50
komentář od DeadEgghead
To logo mi až tolik hrozné nepřipadá…sám nemám v lásce masové šíření log s odlesky, zrcadlením a podobně, nicméně už to šíření napovídá, že se to zřejmě lidem líbí…
A i sám bych věřil, že se takové logo většině lidu zalíbí – a o to přeci u portálu jde.
Posted on 28.8.2006 at 23.14
komentář od ronan
Hmm, tak se mi zdá, že Atlas to s tím kopírováním opravdu přehnal, nicméně design Centrum.cz se mi zdá i přes množství vlastních nápadů mnohem strašnější:)… Okopírovaný Atlas se mi celkem líbí, méně okopírované Centrum už ne. Co je menší zlo?
Posted on 29.8.2006 at 0.44
komentář od ronan
I když, nějak se mi přestává líbít oboje:D.
Posted on 29.8.2006 at 0.46
komentář od Pixy
Začíná to celé splývat do jednolité šedomodré plochy. Je to mor.
Posted on 29.8.2006 at 1.27
komentář od dgx
Lukačovič je fakt borec… Dostal do konkurenčních firem své lidi na pozice managerů pro nový redesign.
Posted on 29.8.2006 at 4.59
komentář od Littlemaple
Proč někdo nekopíruje hlavní stránku Google? :D Osobně by mi taková kopie přišla dokonce sympatická… Možná i proto česky hledám na Jyxu :) .
Posted on 29.8.2006 at 6.46
komentář od Daniel Srb ben Abraham
myslíš http://search.centrum.cz/ ?
Posted on 29.8.2006 at 8.18
komentář od dgx
Ták, a teď už jen zkopírovat vyhledávací engine a bude to dokonalé.
Posted on 29.8.2006 at 8.22
komentář od MzK
Kopírování zabíjí :-D
Posted on 29.8.2006 at 8.41
komentář od Halushka
Mně se to celkem líbí.
Posted on 29.8.2006 at 9.07
komentář od Walter
Jedinný rozdíl krom kopirování je, že portál Yahoo je daleko prehlednější než přeplácaný Atlas pouze jedinou barvou.
Posted on 29.8.2006 at 9.57
komentář od ronan
Ale mají to dobře vymyšlený, první, co mi vyjelo po kliknutí na „Nudím se“ bylo vyhledávání slova „kamasútra“.
Posted on 29.8.2006 at 10.19
komentář od marek
No a jak se do toho všichni pustili viďte :D (komentování designu myslim)
btw: kdy to tu teda taky přejde na yahoo? a co když se změní i yahoo? změní se i centrum a atlas?
Posted on 29.8.2006 at 10.23
komentář od Roj
delal bych to taky tak ;-)
Posted on 29.8.2006 at 10.26
komentář od bubak
Heh ad 1 centrum imho sidli v drtinove 10 a ne 8 ;) ale to jen tak na zacatek … ad 2 nerikam ze kopirovani je dobra vec, ale ze to vede k uspechu az vy vsichni co to hanite udelate aspon jeden design nejakyho velkyho portalu,ktery vydelava za jeden den umisteny reklamy vic nez vy za rok tak se prihlaste :) imho nejde o copyright, ale o to zmenu a o to kolik vic lidi to natahne a tim zvyseni ceny za jednotlivou reklamu
Posted on 29.8.2006 at 10.32
komentář od Roj
Inteligentni clovek pozna, ze se jedna o kopirovani a tez mu dojde, ze zadna kopie nedokaze okopirovat vsechny positiva originalu, proto rovnou pouziva ten original!
Kupodivu to u Yahoo funguje a proto vydelava za den vic nez vsechny kopie dohromady.
Tohles nam chtel rict? :-)
Posted on 29.8.2006 at 11.25
komentář od Cubicula
uvidime jak odpoví iDNES :-)))
Posted on 29.8.2006 at 14.13
komentář od Littlemaple
Na tohle a http://morfeo.centrum.cz/ jsem vlastně zapomněl. IMHO je to ale na Google stejně ještě moc přeplácané :) .
Napadá mě ale, že když už není co okopírovat v designu, mohly by se portály začít přejmenovávat na Centroo! a Atlasoo!, aby to pěkně ladilo. Stejně search engine, který nemá dvě oo, není vůbec cool ;) .
Posted on 29.8.2006 at 15.19
komentář od Roj
moooorfeo :-)
Posted on 29.8.2006 at 15.29
komentář od Arthur Dent
Rooj! :)
Posted on 29.8.2006 at 15.36
komentář od Filip Rožánek
Pche!
Blook Filipa Roožánka!
Posted on 29.8.2006 at 15.38
komentář od Arthur Dent
Řekli jste si o to!
BLOOGUJE.CZ!
Posted on 29.8.2006 at 15.49
komentář od Filip Rožánek
Nyní bez Tookioo Hootel!
Posted on 29.8.2006 at 15.59
komentář od Arthur Dent
Tookioo Hootel nadále jen na bloog.lidöö.cz
Posted on 29.8.2006 at 16.10
komentář od Tomik
**Desatero:**
1. Já jsem Pán, tvůj Bůh:
2. Nebudeš mít jiné bohy mimo mne.
3. Nevezmeš jména Božího nadarmo.
4. Pomni, abys den sváteční světil.
5. Cti otce svého i matku svou, abys dlouho živ byl a dobře se ti vedlo na zemi.
6. Nezabiješ
7. Nesesmilníš
8. –Nepokradeš– Neredesignuješ svůj web ve stylu **Yahoo!**.
9. Nepromluvíš křivého svědectví.
10. Nepožádáš manželky bližního svého.
Posted on 29.8.2006 at 21.04
komentář od Tomik
Omlouvám se, toho, že tu Texy! už neformátuje jsem si všiml trochu pozdě… :-)
Posted on 29.8.2006 at 21.05
komentář od Pixy
Já na podobné snahy dokážu říct jediné:
1. Ukažte mi nějakou kopii úspěšného projektu, která byla sama úspěšná
2. Ukažte mi nějaký úspěšný projekt, který by nebyl originální
Kopírování úspěšných projektů konkurence je typickým příznakem „loserovství“, stagnace až úpadku firmy. Ti, co kopírují, vždycky jen přicmrndávají na chvostě, na přídi sedí ten, kdo se nebojí přijít s něčím novým, rozbít konvence. Ten určuje nová pravidla, a všichni pitomečkové s kopírákem v ruce za ním jen vlají, kam on zavrtí zadkem.
Občas s podobnými tendencemi u některých projektů, jichž se účastním, musím taky bojovat a snažím se bojovat, co to jde. Něco obšlehnout je totiž strašně snadné, ale dotyčné firmě to vyšlapává leda pěknou smradlavou rektální pěšinku. Použít zajímavé nápady konkurence (nejsou-li autorsky chráněné)? Ale jistě. Ale udělat screenshot, hodit ho na stůl se slovy: takhle nějak to udělejte? Jasná béčková firma, raději rychle pryč.
Posted on 29.8.2006 at 23.55
komentář od Jirkazz
„1. Ukažte mi nějakou kopii úspěšného projektu, která byla sama úspěšná + 2. Ukažte mi nějaký úspěšný projekt, který by nebyl originální“
Podle mého názoru – prakticky všechny. Všechno co je na Netu úspěšné není originální. Mimochodem i takový seznam.cz Ivo L. začal psát v době, kdy ve světě existovaly podobné seznamy.cz a dokonce u nás jich několik běželo! bilezbozi.cz resp. mall.cz zdaleka nebyl prvnim prodejcem ledniček… A co se týče grafiky a layoutu, vykrádání bylo vždycky hybatelem pokroku, mj. díky nemožnosti tajit kód. On totiž takový layout portálu je něco jako formát TV zpráv nebo aerodynamická linie auta. V jedné době existuje prakticky jen jedno správné řešení a logicky se k němu všichni přibližují. Kdo jede v mainstreamu, nemá jinou možnost. Originalita a výstřednost je dobrá v menšinovém zaměření. Spíš se mi líbí, když se layout mění tak pozvolna, že si člověk ani nevšimne, teprve když porovná screenshot před 2 lety a nyní a, tak kouká… Jenže to se zase nedá dělat publicita s s „relaunchem“.
Posted on 30.8.2006 at 9.28
komentář od Pachollini
No, Seznamu to zdá se vychází dobře. Tu kopíruje Yahoo, tu Google, ale originálního jsem tam věru moc neviděl.
Posted on 30.8.2006 at 14.09
komentář od Pavel
Windows?
Posted on 30.8.2006 at 15.34
komentář od Pixy
Ano, přesně totéž tvrdí všichni manažeři podobných projektů. Patrně aby si to své čudlaření a zahleděnost do análu konkurence ospravedlnili. A tvrdí to až do okamžiku, kdy se zase objeví někdo s něčím novým a originálním a ukáže jim záda. Jako bych je slyšel…
Je-li někdo s originálním nápadem a někdo, kdo ho jen kopíruje, je špici vždy ten první, a ne naopak. To jsem v zásadě chtěl říct.
Ale nakonec mi stejně dochází, že se vlastně můžeme těžko bavit o pokrouceném českém piditrhu, kde i dominatní jedničky jsou kdesi na úrovni bé- až céčkových světových firem. Kvůli jazyku jsme omezeni na naši zemičku, takže o nějakém směrotvůrci a hybateli stejně nemůže být řeč. Takže co a proč to plácám… Jen kopírujte braši, co to jde, ono to stejně nikoho nezajímá. I tomu Yahoo to bude šumák – asi jako by trápilo Seznam, kdyby mu okopíroval design bhútánský okresní portálek.
Posted on 30.8.2006 at 20.23
komentář od Pixy
Ano, Windows jsou typickým příkladem webového projektu. Děkuji za doplnění.
Posted on 30.8.2006 at 20.24
komentář od Marvin
1. Ukažte mi nějakou kopii úspěšného projektu, která byla sama úspěšná
2. Ukažte mi nějaký úspěšný projekt, který by nebyl originální
ad 1) Seznam
ad 2) Seznam
Nejprve kopirováni Y!, v posledni době Googlu.
Posted on 30.8.2006 at 21.26
komentář od Jirkazz
Pixy: vzpomínám si jednoho rizikového investora do webových projektů, který říkal, že jak mu někdo chce prezentovat svůj projekt a je strašně tajemný a nechce „velkou myšlenku“ a „geniální layout“ ukázat než za devatero zámkama a pod slibama mlčenlivosti, hned se balí a jde pryč, protože s amatérama nechce ztrácet čas.
BTW už jsme tu jmenovali pár úspšených projektů co nebyli původní. Zajímalo by mě, co jsou ty opačné? Konkrétně aspoň 1-2. Schválně jestli si vzpomenu na všechny ty předchůdce ;-)
Posted on 31.8.2006 at 1.17
komentář od Pixy
Google, Gmail, GMaps, del.icio.us, Flickr, svým způsobem Yahoo!, Skype – abych zůstal jen u těch nejznámějších ikon. Koho ze své (existující) konkurence kopírují? Jasně, všechno už tu jednou bylo a nihil sub sole novum, ale o tom přece nemluvím. Mluvím o stávajících soupeřích na trhu. Koho ze svých konkurentů kopíruje Google nebo GMail? Nenechte se vysmát…
Posted on 31.8.2006 at 1.43
komentář od Jirkazz
Ha ha google, kdepak byli hoši z googlu, když jako kluci hledali ve fulltextu altavista a asi si říkali, že něco takového by zvládli taky. Místo aby vymysleli něco originálního, třeba internetovou teleportaci na měsíc ;-) O Skype co vymyslel IP telefonii v době, kdy už jsem z úsporných důvodů volal po netu do USA jen co mi to tehdejších 56 kB dovolovalo…
A mluvíme-li o „úspěších na trhu“, kdopak asi kraluje browserům, prakticky dominantně? Není to náhodou ten loooooser co koukal jako bluma na jakýsi Netscape a 2 roky ho zoufale kopíroval a doháněl. Že já taky nejsem takový lůzr…
Posted on 31.8.2006 at 10.56
komentář od Arthur Dent
Jojo. Dyk to auto je taky přeci jen kopie ruční káry. Shakespearovy hry nejsou nic jiného než přepsaní starořečtí dramatici. A co mladý Newton, když si v mládí listoval zaprášenými folianty s výpočty arabských a indických matematiků? Říkal si „To dokážu taky“? A to nemluvím o Tyršovi, který vynalezl Sokola v době, kdy prostná byla už stará vesta!
A co teprv James Watt! Co ten jeho parní stroj, kterej „rozhýbal průmyslovou revoluci“? Vždyť mladý Watt obcházel s nábožnou úctou rachotící Newcomenovy parní stroje (to jsou ty co vlastně jen kopírovaly Saveryho čerpadlo).
A vůbec – jaký vynález písma, když křivá čára tu byla už dávno před tím!
Co jsem tím chtěl říct? Že nic není „nové“ a „z prázdnoty čistě v tu chvíli vzešlé“, poslední „true originál“ bylo stvoření Evy z žebra, ale vše nějak navazuje na předchozí dění. Ovšem jsou věci, které ani při nejlepší vůli nelze nazvat „kopiemi“, protože k tomu, co bylo známo, přidali jejich autoři cosi, co se nazývá „esprit“ (nebo třeba „jiskra“ či „nápad“, chceš-li).
Ty, Jirkazzi, v tomto případě směšuješ „inspiraci“, „derivát“, „kompilát“ a „plagiát“ a vše nazýváš slovem „kopie“.
Jen v IT se období mezi milníky neměří na desetiletí a staletí, ale na měsíce a roky.
Posted on 31.8.2006 at 12.48
komentář od Filip Rožánek
Koneckonců, ani ta Kleopatra nebyla originální, že. Prakticky stejnou strategii jako ona používaly celé zástupy žen už před ní, ale jen ona ji proslavila, neboť ji použila na římské vládce.
Posted on 31.8.2006 at 13.28
komentář od Jirkazz
Jo jo, všechno už tu bylo ale zase takhle obrazně jsem to nemyslel ;-)
V IT a technice vůbec je to zkrátka pro kopírování dobré. Někde bych vyštrachal článek, že dokonce právě kdo přišel s převratným originálem, moc neuspěl a pořádně zaobodoval až další plagiátor. Grafické OS Apple/Windows, kdepak byl zase Apple když tuším že Rio vyrobilo bombu – MP3 přenosný přehrávač…
Ale přiznávám, že kdybych věděl co je to „ono“ rozhodující o úspěchu, tak vám to stejně neřeknu a touhle dobou už s vychrtlýma modelkama poléhávám na jachtě v Karibiku… Zatím jen vím, že originalita za každou cenu to není a to je málo…
Posted on 31.8.2006 at 14.17
komentář od Arthur Dent
„Ale přiznávám, že kdybych věděl co je to “ono” rozhodující o úspěchu, tak vám to stejně neřeknu“ – ale já to řeknu klidně, dokonce jsem to tam napsal. Úspěšné je to, co k známým principům přidá – a teď se cituju – cosi, co se nazývá “esprit” nebo třeba “jiskra” či “nápad”.
K tomu přihodíš trochu štěstí a „pravé chvíle“ – a úspěch je zaručen!
Bohužel pro většinu lidí „esprit“ není nic co se dá koupit v drogerii za stovku půl kila a veškeré pokusy nahradit jej Spritem žalostně selhávají.
Posted on 31.8.2006 at 14.27
komentář od Jirkazz
Jo jo, jsou to ubožáci. Já ale dělám do Mountain Dew, takže….!
Posted on 31.8.2006 at 15.09
komentář od Jirkazz
Jak to vidí Lukačovič? Ten to rozlouskl za nás, svými milióny může podepřít své tvrzení, že „Nehynoucí sláva patří těm třetím“. viz článek na jeho blogu blog.lide. cz/ilblog/2006/05/10/296
Posted on 1.9.2006 at 12.01
komentář od marconi
V Drtinově ulici se také nachází callcentrum Zlatých stránek
Posted on 4.9.2006 at 15.37