Cool hip hop

Napsal Filip Rožánek dne 01. 04. 2006 — Umístěno v rubrice Kultura

Dámy a pánové, hovoří dva rappeři ze SuperCrooo, kteří jsou tak blbí, až je to krásné:

Zdeněk Svěrák! Ztělesnění úzkoprsosti a připosraného češství! Celej Cimrman a jeho dílo stojí za hovno, smrdí podlejzáním a nedůstojností. Je to laciný český humor, kde necháš rozbrečet malý ruský dítě a dostaneš Oscara.

Hip hop je celá kultura, do který spadá točení na hlavě, beatbox, graffiti atd.

Čeština je přece krásnej jazyk. Musíš vědět, jak ji použít. My s ‘Feťákem’ spolu konverzujem a serem smíchy jenom ze slovních spojení. Můžeš se pustit do všeho, co ti letí kolem hlavy. Daleko líp se dostáváš do emotivně citových odstínů. Můžeš si hrát. Od slova prcat existuje deset dalších výrazů, které můžeš různě deformovat. Třeba prcinka. Taky můžeš něco rozmrdat. Nebo se někde jen tak poprcávat.

(Maxim 4/06) 

SuperCrooo jsou rappeři, kteří se tváří nasraně, protože je to tak momentálně cool. Nic zvláštního jinak nepředvádějí… Ale protože jsou „kontroverzní“ a „urážejí celebrity“, některá média je milují. Emotivně citově.

Komentáře: 91

komentář od Arthur Dent

Až se mě zas někdo zeptá: „Hele, nechtěl bys bejt mladší?“ tak budu řvát nadšením: „Ne! Ne! Jsem rád že stárnu! Hurá! Nemusím poslouchat Tokio Hotel ani tyhle šašky jen proto, abych zapadl mezi ostatní! Nemusím mezi ně zapadat! Vivat věk!“

PS: Jsem rád že jsem starej a trapnej…

Posted on 1.4.2006 at 21.20

komentář od Milka

Souhlas, celej hiphop je dost velkej hnus, teda pokud člověka nebaví na krku nosit kilo železa a slintat před podvyživenýma kurvama, což člověk kterej někdy něco opravdu zažil nepotřebuje.

Posted on 1.4.2006 at 21.54

komentář od Marty

A co se stane, když mezi ostatní nezapadneš…

Odpověď: Vůbec nic, maximálně přestaneš mít „respekt“

Posted on 1.4.2006 at 22.00

komentář od Arthur Dent

Ano… Ale tehdy to nevíš… :)

Posted on 1.4.2006 at 22.09

komentář od ailyn

nevšimla jsem si, že by kolja (aka laciný český humor s plačícím rusíkem) byl komedie.

Posted on 1.4.2006 at 22.15

komentář od Lokutus

Boha jeho, kdo je zase SuperCroo a Tokio Hotel? To už jsem fakt tak starej?

Posted on 1.4.2006 at 22.33

komentář od Arthur Dent

SuperCroo jsou „hustorebelie“ podle tzv. McLarenova vzorce „nejvíc prodáme těch, co se tváří, že námi pohrdají“.

A Tokio Hotel je nějaká teenagerská kultovní formace (slova jsem vzal ze Slovníku Floskulí) která vypadá jako kříženec mezi Kelly Family a Adams Family. Na blog.cz najdeš tunu blogísků s názvama jako „Miláčci Tokiáčci“, kde slečny popisují své preerotické fantazie s touhle německou chlapeckou skupinou :)

Klíčové slovo je: „Rebelie!“ :)))

Posted on 1.4.2006 at 22.38

komentář od LJ

Obsah/Info:
Laskavá komedie o muži, který se domníval, že už nemůže být hůře a netušil, že právě prožívá nejkrásnější chvíle svého života. Františkovi už prošedivěly vousy. Kolja ještě nedosáhl školního věku a setkali se díky tragikomické životní situaci. Ti dva zůstali nakonec sami.Starý mládenec a kluk, kteří si navzájem nerozumějí a to ve všech směrech. Čeká je dlouhá a složitá cesta…

Dívala ses na ten stejnej film?:) Jinak, Supercrooo mají strašně mimo texty, ale přijdou mi tak mimo až se bavím tím, že někdo takový blbosti zvládne rapovat. A jinak sou „in“ i trošku lepší hip hop věci, poslechněte si Looptroop, jazzový samply De fuck to(texty sou horší:)), MC Solaara, jako v každým hudebním žánru je něco lepší a něco horší.

Posted on 1.4.2006 at 23.27

komentář od Ondráš aka mengelis

Jasně, určitě by někdo i domyslel, že hip hop je atribut levičáctví.

Posted on 1.4.2006 at 23.45

komentář od Lokutus

Jo, to založil ten Eminem, tu rebelii, ne. Jinak Tokio Hotel už znám, je to fajn echt nemecká kapéla, s felkým a hustým fanklubem.
Viz.: http://milacci-tokiacci.blog.cz/0601/tady-se-dozvite-jak-se-dali-tokio-hotel-dohromady#komentar-19

Posted on 2.4.2006 at 9.30

komentář od pixy

Tak jsem si poslechl ty Tokio Hotel a zcela živě se mi vybavilo, jak jsem byl někdy kolem 7. třídy odvařenej z kapely Teens. A myslím že to byli taky Němci. Ty hlásky zní dost podobně a naprosto současný teenagery chápu, že je žerou… :)

Posted on 2.4.2006 at 11.22

komentář od Filip Rožánek

:)) Takhle Alex Möbius, Robert Bauer, Jörg Treptow, Uwe Schneider a Micha Uhlichvypadají dnes: http://www.teensfan.de

Posted on 2.4.2006 at 11.32

komentář od Frettie

no, mne prijde, ze jsi totalne nepochopil Kolju, ale co, tvuj boj … hele,to co doporucujes znam, posloucha to bracha … a ver mi, je to stejna banda …

Posted on 2.4.2006 at 13.06

komentář od Arthur Dent

V sedmý třídě? Pátrám ve své zaprášené paměti a Teens nenacházím… V sedmé třídě to byl Falco a Modern Talking. Ano, i já současné teenagery chápu a jsem velmi rád, že už jím nejsem… :)

Pro labužníky doporučuji jako zákusek dát si Simpsonovy, díl Homerpalooza – http://www.maly.cz/simpsonofil/archiv/3f21.htm a vychutnat si Homerovy „flashbacky“ do mládí :)

Posted on 2.4.2006 at 13.11

komentář od LJ

Ne, to co sem tam postl je ppopis filmu co mi jako první vypadl z google, resp. žánr tragikomedie je v každý recenzi u Kolji, asi to nepochopili všichni recenzenti:D. Měli byste všem vyčinit za to, že se u toho filmu dovolili někdy usmát:).

„Věř mi, je to stejná banda“ – mně se to líbí, jinej vkus.

Posted on 2.4.2006 at 13.24

komentář od ailyn

pod pojmem komedie si představuju něco jiného než mile úsměvný film :)

Posted on 2.4.2006 at 13.35

komentář od LJ

Vysvětluj to

http://www.csfd.cz/film.php?8805
http://www.cfn.cz/detail_film.php?10413
http://www.novinky.cz/kultura/80960-tv-tip–fotr-je-lotr–kolja-a-leninuv-pohreb.html

vlastně všude – prostě se tomu komedie říkat dá:)).

Posted on 2.4.2006 at 17.05

komentář od LJ

To ti nikdo nebere, ale čeští recenzenti to označujou jako tragikomedie / černou komedii. Já si zase žánr drama(protože jako co bys to chtěla jinak označit) představuju jinak než Kolju(tak ho občas označuje někdo venku, protože tam Svěrákův humor někdy není dost zřetelnej.).

Posted on 2.4.2006 at 17.08

komentář od LJ

HH:), vypadám jako schizofrenik, že 2x po sobě reaguju na to samý, ale ten příspěvek asi prošel schvalováním, protože v něm sou odkazy, a já myslel, že neprojde vůbec.

Posted on 2.4.2006 at 18.14

komentář od LJ

Důležité: Pokud bude komentář obsahovat jakýkoliv odkaz, bude kvůli prevenci spamu automaticky čekat na mé schválení. Neposílejte proto komentáře opakovaně, díky.

:)) sakra sem si nevšim

Posted on 2.4.2006 at 18.35

komentář od Filip Rožánek

Není divu, vždyť je to napsané naprosto přehlédnutelnými tučnými zelenými písmeny hned na začátku komentářové stránky….

Posted on 2.4.2006 at 18.40

komentář od Filip Rožánek

Hip hop je styl, při němž se mladí běloši ve značkovém oblečení snaží předávat stejné myšlenky, jako zbídačení černoši z jižního Bronxu v sedmdesátých letech. :)

Posted on 2.4.2006 at 18.58

komentář od Arthur Dent

Blázníš? To má 21 slov, to přeci nikdo nebude číst, pokud na to má maximálně 20 sekund!

Posted on 2.4.2006 at 19.10

komentář od LJ

Přelítl sem to, protože tím, že to má stejnou barvu jak počet komentářů a je to tam nahoře, asi sem čekal, že to bude něco jako „Vulgární komentáře a narážky na mou sexuální orientaci jakož i spam budu mazat, tak to ani nezkoušejte!!!“ :D

Posted on 2.4.2006 at 19.22

komentář od Filip Rožánek

LJ, začínáš nápadně připomínat Luďka Sobotu. Ten se taky často směje vlastnímu fóru ještě v jeho průběhu, takže se nakonec chechtá úplně sám…

Posted on 2.4.2006 at 19.37

komentář od LJ

To je ještě ok, ale já ho kolikrát ani neřeknu nahlas. :D To už nápadně nepřipomíná doufám nikoho:).

Posted on 2.4.2006 at 20.13

komentář od Bugsle

Nezapomeň te na HIM aThe Rasmus–aka to drsnaá stranka pop rocku, který je samozřemje víc rock než pop, protože nikdo přece nebude poslouchat pop. :-D

Posted on 2.4.2006 at 20.41

komentář od Roj

Si kruty! :-))
Ale hip hop jako styl za to nemuze :-)

Posted on 2.4.2006 at 21.08

komentář od Roj

gimi mó!
úú -húhúhu
gimi mó!
úú -húhúhu

Posted on 2.4.2006 at 21.18

komentář od Kat

Nahodou Falco se da poslouchat i dneska… A porad lepsi Modern Talking nez Tokyo Hotel (aspon nemaj v cele totalniho hermafrodita). Podotykam, ze je mi 20:)

Posted on 2.4.2006 at 22.46

komentář od Arthur Dent

Takových skladeb jsem slyšel asi 40… Mám dojem že každý rok, co existuje pop-music, vznikla jedna s tímhle textem… „Gimme more, gimme more, oh yes…“

Posted on 2.4.2006 at 23.28

komentář od Arthur Dent

Otázka: Lze hip-hop oddělit od hiphopové subkultury a od hiphoperů a ponechat jej jako samostatnou entitu, nebo oddělením od lidí, co jej tvoří, zůstane recyklovanou hudební formou, takovým diskem 90. let s pankáčskými texty?

Posted on 2.4.2006 at 23.33

komentář od Filip Rožánek

Neříkal bych tomu texty. Jsou to slova napasovaná na melodie, z nichž jde dobře udělat vyzvánění na mobil :)

Posted on 2.4.2006 at 23.38

komentář od Arthur Dent

Ale notak… Když může být za písničkový text považováno třeba Morgensternovo Veliké Lalulá nebo cokoli od Kelly Family, tak proč ne hip-hop?

Posted on 2.4.2006 at 23.47

komentář od Filip Rožánek

Kelly Family?

Myslíš ten populární hit „Nemůžu si pomoct/nemůžu se zastavit/zblázňuji se nyní/nemůžu se zastavit/neumím se ovládat/zblázňuji se nyní“?

(Celé zde)

Posted on 2.4.2006 at 23.55

komentář od Arthur Dent

Ano… „Kiss me good bye“ („Polib mi, čau!“)

Posted on 3.4.2006 at 0.21

komentář od LJ

„Když někdo nechce,aby to jinej zkopíroval nemá to dávat na net a když to tam dá, tak ať je zticha.Já kopíruju taky a budu to dělat vždy a rád!“:))

Poslechl sem si TH a ten frontman nebo co to je vypadá na čistokrevnýho tranďáka. Ale blbej nebude, viz. příhoda jak vzniklo jméno Tokio Hotel – Tokio je město a v hotelech spíme když cestujeme. :))))

Posted on 3.4.2006 at 3.06

komentář od c1r

Taková blá otázka. Ten hlavní z TH je chlap nebo ženská :oD.

Posted on 3.4.2006 at 9.52

komentář od dond

Je evidentně vidět, že chlapci vědí, že čeština je krásnej jazyk. Když se jejich texty seřadí chronologicky a pak podle času vzniku, krásně z toho vynikne, že mají především účel dekorativní a kromě toho jsou taky na ozdobu.

Na jednu stranu se jim musím smát, na druhou stranu je mi jich líto. Jestli někdo aspiruje být géniem současné češtiny, je to Z. Svěrák. Nebo E. Frynta, nebo J. Nohavica, nebo R. Křesťan. Nebo tucet dalších lidí, kteří to s jazykem fakt umí. Nejoptimálnější bude, když chlapci začnou někde u Eisnera a přes desítky a stovky vynikajících textů se prokoušou k současné češtině, třeba k A. Stichovi.

Mimochodem, Roji, jsi tu někde? Neprodals jim nahodou licenci generatoru?

Posted on 3.4.2006 at 11.07

komentář od shaq

To je mi ale překvapení. Opravdu bych nečekal, že se tady Filip zmíní o SuperCrooo. Osobně je nemusím, jejich hudba ja na mě moc „syntetická“ a při poslechu jejich textů se snadno dostávám do emotivně citových odstínů, které mi vůbec nedělají dobře :) Ale jisté skils jim upřít nemohu.
Na druhou stranu než poslouchat TH a Teens, jejichž „hudba“ mi naštěstí nic neříka (ale abych se přiznal, tak z komentářů si to dovedu živě představit), tak raději sáhnu po SC … aneb svět je nádherný, když řekneš dě*ko ;-)

Posted on 3.4.2006 at 11.12

komentář od Roj

To vis, to ta moje vrozena skromnost :-)

Posted on 3.4.2006 at 15.51

komentář od dond

Ejhle, to zvýraznění nemám na svědomí já. .-) Ale mohlo mě to napadnout. Každopádně, pokud ještě mohu prosit, nechť je zvýrazněno i *evidentně vidět* (latiníci vědí, řečtináři prominou).

Posted on 4.4.2006 at 8.42

komentář od pankreas

Je načase jim poskytnout zpětný fídbek.

Posted on 4.4.2006 at 13.46

komentář od Harry

No tak Super Croo jsou i v rámci toho hiphopu kapitola sama pro sebe,takže je zas nějak vážně neberte:-))

Posted on 4.4.2006 at 16.14

komentář od Karel

Hehe… Milka žárlí na podviživené holky… Závidíš, že máš špeky jak kráva Milka?
Prcat děvky z mejdanů je největší máslo! Pracat tebe? Tlustou metalistku?? Ani sedmimetrovým klackem!

Posted on 5.4.2006 at 14.26

komentář od Arthur Dent

Karle, víš že ve Zlíně na náměstí nabízí nějakej chlapík vodičku proti beďarům? Měl bys běžet, než ti zavře…

Posted on 5.4.2006 at 14.35

komentář od dyrty

nejlepsi je kdyz zacnou diskutovat lidi o necem o cem vedi hovno.
autor clanku je u me vylizanej osel. za vetu „SuperCrooo jsou rappeři, kteří se tváří nasraně, protože je to tak momentálně cool. Nic zvláštního jinak nepředvádějí…“ bys zaslouzil nafackovat ty hlupaku. kazde male dite vi, ze SC je jedinej tuzemskej rep co za neco stoji. ze kluci tvrde makaj a vydavaj desky pro svy fans zatimco ostatni o tom jen mluvi, nebo se k tomu jednou za 5 let dokopou aby se nereklo. a ze do hry prisli s jedinecnym stylem a ne jen kopii neceho uz davno vydaneho.
jste vylizany idioti. pa.
svet je nadherny, kdyz reknes devko!

Posted on 5.4.2006 at 15.26

komentář od Arthur Dent

Kéž bys byl taky jednou vylízaný idiot, jenže u tebe není ani co vylízat.

To že kluci makaj a dělaj desky pro svý fans je fakt skvělý, ale nic to nemění na tom, že se projevují jak směšní kreténi. Možná je za ty jejich projevy ještě větší kreténi obdivují a se spodní čelistí až u země říkaj: „Týjo! Hustorebelie!“

PS: co ví sedmnáctiletej parchant o kráse světa, děvko?

Posted on 5.4.2006 at 15.49

komentář od Nharko

hmm,velkej znalec
vis o rapu howno tak o nem nepis,,
naprosto souhlasim s dyrtym

Posted on 5.4.2006 at 18.58

komentář od Nharko

u me je smesnej kreten clovek co ani nedokaze pochopit pulku textu a machruje jak tomu vsemu rozumi.
absolutne je neznas,cetl si jeden clanek(mozna 2),,,
bud ses totalni ignorant,nebo nemas zadnej hudebni sluch(tim myslim skillz atd. jestli mi rozumis,coz silne pochybuju)
stejne jako ta hromada lidi nad tebou,,otvirat hubu na forech si umite ale kdyby je nekdo z vas potkal na verejnosti tak drzite tlamu aby vam nahodou nespadla spodni celist az na zem,presne jak si rekl

a myslim ze ten sedmnactiletej parchant nebo jaxi mu rek vi o krase(ale i stiny strance) sveta vic nez nejakej Dentista Arthur

SuperCrooo jsou skoro jedinej dobrej ceskej RAP,,a kdyz to nedokazes pochopit,,tak drz picu

Autore,,ty se zahrabej

jinak veta o tom jak je nasranost cool,,HAHA,,ono v dnesni dobe je hrozne COOL kritizovat SC vis,vlastne nevis,ja zapomel :p

Posted on 5.4.2006 at 19.16

komentář od Nharko

kritiku beru od lidi co rapu rozumej,od lidi co se v tom pohybujou

ne od NUL jako ste vy!!!

Posted on 5.4.2006 at 19.26

komentář od Arthur Dent

Dyk tu nikdo nekritizoval rap… Tady se jen kritizoval pitomý projev nějakých dvou jedinců…

Posted on 5.4.2006 at 19.36

komentář od Nharko

Looptroop – +/- 2 dobry tracky nasvedomi maj
DeFuckTo – presne to o cem neni rap
Mc Solaar – newim co to je a podle jmena ani nechci vedet

Vyznas se v tom asi jako krava v novinach

Posted on 5.4.2006 at 19.40

komentář od Nharko

precti si znova celou tohle foum a rekni to znova

newis co je rap,,v tom pripade newis co delaj supercrooo,v tom pripade si o nich myslis to co si myslis

a wubec nebudu zas zabijet cas hadanim se po diskuzich s nejakejma lidma co si o sobe mysli ze pobrali vsechnu moudrost sveta

Posted on 5.4.2006 at 19.47

komentář od Harry

jestli je „SC je jedinej tuzemskej rep co za neco stoji. “ tak nevim:-)…mně osobně hip hop nějak nevadí tu a tam si třeba poslechnu ale cíleně nevyhledávam,ale i tak si myslim,že se v týhle sféře vobjevuje v čechách o dost víc kvalitativně vyšších seskupení než SC:-)))

Posted on 5.4.2006 at 19.53

komentář od Arthur Dent

Oceňuju tvé rozhodnutí!

Posted on 5.4.2006 at 20.16

komentář od Anonymní

nee, prosím, SC je samej případ jako Indy a wich ( Indy a wich jděte už pryč ! ) A že se tu vydávaj 14letý pipinky za drsný znalce rapu? yo, to sou ti, co poslouchali ještě nedávno chaos a Leoše!!

Posted on 8.4.2006 at 18.29

komentář od Frettie

Hlavne ze ty uznavas jen ty svy, ty budes cece velkej king, chodit v ksiltovce a velkejch gatich co? :)

Posted on 13.4.2006 at 21.23

komentář od Nharko

2 Frettie : neuznavam jen ty svy
Ksiltovku nosim jen z praktickych duvodu kterym se rika slunce,a kalhoty do kterejch bych se vesel 3x a vic me taky zrovna neberou…beru vic veci nez SC,,ale problem je v tom ze krom par vyjimek tady neni zadnej kvaltni rap,jak uz sem rekl

Posted on 4.5.2006 at 19.13

komentář od Nharko

2 anonym
SC a IaW nemuzes srovnavat ty chytraku
za prve nejsem female,za druhy nevydavam se za znalce rapu,ke znalci rapu mam kua hodne daleko.
stejne tak srovnavat ex Chaozz a Leose je snad vetsi demence nez srovnavat SC a IaW…Leos nema s hip hopem nic spolecnyho

Vis me se jen hrozne libi kdyz reknes ze se tady nekdo vydava za znalce rapu,pritom ta nejvetsi ironie je to ze vy o tom vite asi tak stopatnactkrat min nez ja nebo kdokoliv jinej kdo ho posloucha , a pak o tom pisete clanky.

Posted on 4.5.2006 at 19.21

komentář od Nharko

jinak nemyslete si ze k vam snad citim nejakou prizen ze sem se tu zase otocil.Zmercil sem bohuzel znovu odkaz…
Doufam ze uz se to nebude opakovat ale kdyby nahodou,tak cekam nejake ty moudra kterymi oplivate :P

Posted on 4.5.2006 at 19.25

komentář od Arthur Dent

Opliváme? Leda tebe… :)

Posted on 4.5.2006 at 19.34

komentář od Nharko

mno vidis dementisto , uz si aspon vtipnej…ja vedel ze nemuzes bejt tak zatvrzelej ,starej ,znudenej typ co sedi celej den u televize a prepina reklamy :P

Posted on 4.5.2006 at 20.05

komentář od Arthur Dent

jsi úžasnej šašek, ale na to teprv přijdeš, komiku. Nejpozději za deset let, až budeš zatvrzelej, starej a znuděnej typ, co sedí celej den u televize a přepíná telenovely – pokud ti tedy někdo ve třiadvaceti půjčí ovladač od televize.

Posted on 4.5.2006 at 20.10

komentář od Nharko

esli me tipujes na 13 na kolik tipujes typa jmenem karel na zacatku diskuze ?

Posted on 4.5.2006 at 21.47

komentář od SaNny

hej lidi!!!co kritizujete Hip Hop???!!!!vůbec navíte o čem to je §!!není to o tom že si někdo hraje na černocha v sedmdesátých letech!!!ale je to uplně o ničem jinym…kuva tak se proberte a nekritizujte náž styl!!!!

Posted on 21.6.2006 at 18.01

komentář od SaNny

supercroo jsou nejlepší!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted on 21.6.2006 at 18.02

komentář od Arthur Dent

můšeme kritizovat aspoň váž pravopys? Nebo je taky součást toho stylu?

Posted on 21.6.2006 at 18.22

komentář od Fl4v!us

SuperCrooo jsou kreténci,který si myslej že hip hop je o sprostejch slovech

Posted on 24.6.2006 at 13.46

komentář od Nharko

a flavius je velkej pener , kterej uz dlouho vi ze „hip hop“ je o tom jak krasne sviti slunce a ptacci zpivaj…

btw SaNny ten tvuj levopis je ale fakt peklo :)
navic nejsou to Supercroo ale Supercrooo . Jak by se ti libilo kdyby ti nekdo 3jek delal 2ky :P

Posted on 26.6.2006 at 10.42

komentář od Kukiz

Právě kvůli takovým lidem jako je Sanny(viz. výše), berou starší lidé posluchače hip hopu jako pseudoposluchače, kteří jen chtějí jít s dobou. Jo a když si takhle čtu tu vaši diskuzu, tak si vlastně uvědomuju, že jste vlastně všichni asi mentálně retardováni, protože se bavíte o věci, která v článku ani není. ale zase chápu, že se vaše diskuse k tomu propracovala. Teď k samotnému článku, podle mě jsou oba členové na velice vysoké úrovni inteligenčního kvocientu a dělají opravdu pouze to, co je baví. Když Filipa Rožánka baví blogovat, SC může bavit sprostě nadávat. A i v těch sprostách slovech, o kterých mluvíte se dají najít metafory, ale musíte se zaposlouchat a neodsoudit nahrávku jen kvůli tomu, že není melodická jako třeba Non Stop Michala Davida. Neobhajuji sprostá slova, ale co se týče celé flow a jejich celkového hudebního aranžmá, jsou v ČR na nejvyšších příčkách ne-li na nejvyšší. Děkuji za možnost číst vaši diskusi, byl jsem mile pobaven a překvapen.

Posted on 26.6.2006 at 11.17

komentář od Kukiz

Omlouvám se za několik pravopisných chyb.

Posted on 26.6.2006 at 11.19

komentář od Fl4v!us

poslechni si něco jinýho např.:Bow Wave-Město v mlze
kolik je tam sprostejch slov?max 2 a jakej je to song :-)

Posted on 26.6.2006 at 15.48

komentář od Nharko

taky bowwave sou nejhorsi co tu za poslednich par let bylo .
sobrej priklad . moc dobrej

Posted on 27.6.2006 at 11.14

komentář od Nharko

dobrej komentar : oprava …

Posted on 27.6.2006 at 11.14

komentář od Nharko

vyborne receno … Big Up

Posted on 27.6.2006 at 11.17

komentář od MF

Jo, sou tu samy haterz :(

Posted on 27.6.2006 at 20.14

komentář od Fl4v!us

a to bych zase já neřek,ale každému podle gusta.Na český scéně je stejně nejlepší Orion.

Posted on 28.6.2006 at 16.15

komentář od Nharko

jj proti gustu zadny atd. … pro me sou nejvic na CZ scene porad SC . PSH novym albem ukazaly hodne dobre co umej . Vyborny album …..

Posted on 29.6.2006 at 16.08

komentář od Denča

Hip Hop je best a komu se to nelibi ad si prdel polibi…TH sou maly zasryny buzny…peace

Posted on 5.7.2006 at 21.15

komentář od Fl4v!us

máš pravdu PSH jsou pořád nejlepší a jak jsi řekl proti gustu…..

Posted on 7.7.2006 at 15.06

komentář od duke

Milý zlatí, já občas zasurfuju internetem a čtu různé články,které mě zajímají.Tento mě zajímal velmi.Vážení,jestli se ke všemu tak neobjektivně vyjadřujete jako k hip-hopu,tak to je potom ten váš web akorát na oblbování chudáká čtenářů.Mám málo času,ale přesto se zajímám komplexně o umění,především o poezii a s ní spojenou metriku.Také hodně hodně o hip-hop.V mnohém jsem jen průměrný znalec,v mnohém přímo specialista.A vítě,proč si mě lidé váží?Protože se snažím vyjadřovat pouze k věcem,kterým rozumím.Tahle vlastnost vám evidentně chybí.Supercroo je sice banda zmetků prezentujících naši současnou hip-hopovou scénu ve špatném světle,i když pár oduševnělých tracků udělaly,které byste stejně asi nepochopili.Tak například „Jádro Kudla“,které bylo možno slyšet v albu DJ Wich-Time is now z roku 2004,kdy byl tento legendární DJ označen časopisem Žebřík za nejlepšího v republice.Přesto všechno,že Supercroo mají zvláštní schopnost vyjádřit prostřednictvím vulgarismů hluboké myšlenky,jako tomu bylo třeba právě v tracku Jádro kudla,je to opravdu lúza,neb většina její produkce je vážně urážlivá,bez pohledu a celkově ubohá.Co mi ale vadí,je,že se zde celkově odkazujete na hip-hop a špiníte jeho dobré jméno,kterému mimochodem ve Washingtonu zbudovali nedávno muzeum,protože jej uznali za průlomovou kulturu ve světě,především v Americe.Hip-hop nebyl nikdy o urážení,jak zde píšete.Do toho pouze upadla značná část hip-hopové scény,ale samotný hip-hop má jiné kořeny a jiný účel,tak si laskavě nějdřív udělejte jasno,než napíšete takový článek,ve kterém zobrazíte rozhovor dvou mudrlantů jako způsob vyjadřování společný pro všechny,kteří produkují jakékoliv hip-hopové umění,neboť se tak sami stáváte ještě většími mudrlanty než jsou tihle šašci.

Posted on 24.7.2006 at 9.17

komentář od duke

Prostě mě strašně sere, kolik povyku,navíc negativního, se dělá kolem něčeho tak pěkného a důležitého jako je umění,ať už sochařské,grafické,múzické nebo literární.Proč se všichni ti lidi dohadují,která hudba je třeba lepší, a tak? To není normální.Já poslouchám všechno,když se mi to líbí, i když převážně hip-hop.Fakt je,že metal nemusím.A ska taky ne,protože můj subjektivní názor je,že ska je výsledek začlenění dechových nástrojů do jinak rockové hudby,což se mi třeba moc nelíbí.Ale chápu,že se to někomu může zamlouvat.Tak ho kvůli tomu nekritizuji.Z tohoto jsem už vyrost.Mám svoje názory, jako třeba,že neexistuje bigbeatová kapela,která by si svoje ubohé nepromyšlené texty nemusela kompenzovat jinak skvělou hudbou a hrozným řevem,protože ty texty jsou dnes u rocku a všeho takového fakt hrozné,bez formy a schopnosti dát něco výjimečného,dát nový pohled.Na druhé straně ty uhlazené popové kapely, případně uhlazení pop-stars, mají pěkné texty a hlas,ale za to nejsou o ničem jiném,než o „lásce“, mnohdy velmi promiskuitní.A hip-hopová scéna dnes vážně upadá pro změnu přechodem rétoriky ve vulgarismus.Přitom rapové texty mají být nejnáročnější a nejoduševnělejší ze všech,samozřejmě.Přesto všechno,jaké mám názory,nehodlám nikoho buzerovat a naříkat,aniž bych o tom sám něco věděl.Jestli se nějakého hříchu dopouštím nejméně,ač ostatních naopak moc,tak je to pokrytectví a mudrlantsví.Proto se mi to tak hnusí.Hudba,ač je dneska jakákoliv, je především na potěšení.Ne na dohadování při hodnocení.

Posted on 24.7.2006 at 10.59

komentář od WNN17

HAHAHA 2 all kromě duke :P

Posted on 28.7.2006 at 20.15

komentář od mc diff

co víš vlastně o hip hopu ? Podle supercrooo soudíš HH ? SC nemaj s HH téměř nic společného, hold někoho baví na krku nosit kilo železa a užívat si života a někdo jinej zase sedí celý den důležitě u pc a kritizuje styl který mu nesedí

Posted on 28.10.2006 at 1.23

komentář od h+h

zdravím, proč nepíšete raději o metalu,rocku,dramech……..a nevyserete konečně na hipec!!!!!!!!!nikdo vám netlačí hipec do hlavy!!!!!!!!§se zpamatujte porád hipec zhazujete,pomlouváte, samé pí….ny sem píšete!!!tlačíte sem tokio hotel!!!!!což ta skur…. skupina do hipu nepatří!!!!!!!!!se vzpamatujte ,my vám taky neprudíme do vašeho stylu!!!!!ti co furt na něco nadávaj sou en závistivé svině!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! soráč za ch…

Posted on 29.10.2006 at 20.09

komentář od Mlsal

Meleš Hovna

Posted on 4.12.2006 at 17.58

komentář od Mlsal

To „Meleš Hovna“ Patří Milce! Nechápu proč Jebeš do Hip Hopu když o něm nic nevíš! Nikdo Ti ho ani nenutí! Takoví „Primitvní lidé“ mě fakt serou! Každý ať si dělá co chce! Ostatním je po tom absolutní Hovno! Takže Peace Lidi!

Posted on 4.12.2006 at 18.09

komentář od Corwex

Když už jsem se tu v archivech doklikal až k tomuto článku, nedá mi to, abych i s tím více jak půlročním zpožděním nereagoval. (Odpusťe, pokud upadnu do mentorského tónu – to nutkání je silnější než já.)
Především u SuperCrooo neplatí Dentův „McLarenův vzorec“, protože oni opravdu vyšli ze scény, která je „indie“, to co dělají dělají proto, že je to baví, žádný velký label jim propagaci nezajišťuje, a prodeje ani náklady jejich desek nejsou nijak závratné – i když je pravda, že na disku je má v mp3 asi každý druhý patnáctiletý, z jejichž řad se pak koneckonců rekrutuje většina těch, kdo komentovali tento článek. Soudit skupinu podle jejích fanoušků je ale vždycky zavádějící; mnoho z nich, myslím, ani nebude schopno artikulovat, v čem jsou SC lepší či horší než zbytek české scény, případně v čem jsou originální a zajímaví i pro „outsidery“. Pokud bych to měl vyjádřit já, vytknul bych podobnost tvorby SC a starého dobrého dada, k níž ostatně pan Rožánek přispívá svým odsuzováním za „blbost“. Krom toho bych vypíchl v českém textařství obecně nevídanou slovní zásobu („vykopu si rov/budu hrát na ukulele na svym hrobě“), jistý kulturní rozhled („jinej případ je sváteční piják vín/čte si Keatse, nechá/na sebe padat splín“) a hravost a sebeironii („rotační kurvomet“). To, že v českém rapu konečně rozbořili rovnici „hudební text=poezie= rým (pokud možno gramatický)“, to už asi tak zajímavé není.
Takže bych jejich hudbu, způsob vyjadřování a přefouklé sebevědomí nepovažoval za projev blbosti, ale prostě za absurdní provokaci, která někoho může odpuzovat, třeba pro mne je však velice zábavná.

Posted on 20.12.2006 at 11.42

komentář od Arthur Dent

Konečně někdo s mozkem! :) Problém je v oné provokaci.

Provokace má smysl tehdy, když boří nějaké modly, když překračuje zaběhnutý pořádek, jinak není uměleckou provokací, ale samoúčelným pruzením. To zaprvé.

Zadruhé – je doba, kdy už téměř žádné porušení tabu neprovokuje. Možná šokuje, ale neprovokuje (ve smyslu „obecného zhnusení mainstreamu“) – vyprovokuje leda pár silných konzervativců, ostatní maximálně tak k pokrčení rameny. Odpovědí na boření kulturních tabu je totiž dnes nezájem, nikoli protiakce.

Strefovat se do Svěráka je, proboha, možná už kulturní norma, nikoli ne „boření mýtu“ ani provokace… „Strefit se“ do celebrity nikoho neurazí – maximálně pár fanoušků oné celebrity, co pak píšou rozhořčené „…a co jsi udělal ty?“ výlevy. Ostatně je to vidět i v téhle diskusi, kde v roli strefené celebrity byli SC…

Ta pasáž o textařství je zajímavá, nedá mi nevzpomenout například na textaře Františka Moravce… :)

Ale jinak: Postavit image na „provokaci“ je dneska velmi, velmi těžké, protože „už ani ta provokace není co bejvala“ a pokoušet se provokovat např. vulgarismem už nezabírá.

Leda že by to byla „metaprovokace“, tedy „provokujeme tím, jak jsou naše provokace zoufale samoúčelně prudičské…“ :) Dada nebo klauniáda…? Spíš smutné.

PS: Nejlepší jsou v téhle diskusi stejně výlevy patnáctiletých veledrsných ganxta crew, co se tváří, jako by právě propašovali kilo heroinu z Balabenky do Libně a přitom zastřelili osm policajtů… :)

Posted on 20.12.2006 at 12.37

komentář od Corwex

Ta provokace myslím mířila hlavně dovnitř scény. Zatímco mimo ni museli urážky Dády Patrasové na prvním albu rozmáznout bulváry, aby si toho vůbec někdo všiml, od raněných rapperů se ozývalo nejen ublížené volání po návratu k hiphopovým standardům, ale překvapivě často i výtky vůči přílišné frekvenci vulgarit. To tady ale asi nemá cenu rozebírat, a nejspíš k tomu ani nejsem nejzpůsobilejší osoba.

Co se týče dopadu „vně“scény, myslím, že ta provokace není první plán. Zdá se mi, že říci „Dáda nakládá lesbám přes píču“ je v určitých kruzích úplně běžné strefení se do určitého druhu celebrit (stejně jako ten Svěrák). Nepočítá se s tím, že zasáhne je samotné a jejich fanoušky, ale pokud ano, pak bude pro SC směšné, že taková samozřejmost může ještě někoho urážet. Chtějí se bavit a mluví jazykem prostředí, ve kterém žijí – nevnímají ho jako něco kontorverzního, ale jako běžný jazyk současnosti. Navíc myslím, že většina urážek není vedena snahou znemožnit konkrétní osobu, ale prostě přijít s nějakým vtipným obratem – doslovný význam je upozaděn.

Čímž nikoho nenutím mít je rád. Jen chci říci, že když se člověk přenese přes tenhle rozdíl v užívaném jazyce, přes ty vulgarismy, invektivy etc., může u SC objevit leccos zábavného (a taky leccos oprvadu trapného, protože jejich sebevědomí s sebou nese nulovou sebekritiku).

Posted on 21.12.2006 at 9.23

RSS komentářů k tomuto příspěvku.

Komentáře nyní bohužel nejsou povoleny.